Чл. 73. (1) Дирекция „Териториално планиране“ осъществява следните основни функции:
1. Организира изработването на стратегии, концепции и планове за устройственото развитие на Столична община.
2. Организира дейностите по прилагане и изменение на Общия устройствен план на Столична община.
3. Организира дейностите по възлагане, създаване, изменение и прилагане на подробните устройствени планове и схеми на техническата инфраструктура, комуникационни проучвания, специализирани карти, нивелетни проекти, концепции за градски пространства и др. на територията на Столична община.
4. Извършва дейностите, свързани с прилагането на подробните устройствени планове – издаване на визи, удостоверение, допускане и одобряване на планове, дава указания по прилагане на схемите за техническата инфраструктура и дава становища по направени искания, изработването на комплексен проект за инвестиционна инициатива по чл. 150 от ЗУТ и др.
5. Организира дейността по съхраняване и поддържане на наличните кадастрални и нивелетни планове, дава информация от тях.
6. Осъществява обслужване и консултиране на физически и юридически лица във връзка с прилагане на законодателството в областта на устройството на територията.
7. Подпомага главния архитект в методическото му ръководство на главните архитекти на райони в областта на устройството на територията.
8. Осигурява участие на експерти в междуведомствени комисии, европейски проекти, общински комисии и работни групи по проблемите на устройството на територията.
(2) Структура на дирекция „Териториално планиране“:
1. Отдел „Устройствено планиране“;
2. Отдел „Геодезичен и кадастрални дейности“.
(3) Отдел „Устройствено планиране“ осъществява следните функции:
1. Подпомага главния архитект на СО да планира, възлага, договаря, контролира, приема и заплаща изработването на устройствени концепции, общи и подробни устройствени планове, специализирани проучвания, анализи, анкети и др., съобразно с предоставените му функции от кмета на Столична община.
2. Организира набирането и предоставянето на информация за изработване на устройствени концепции за развитие, общи и подробни устройствени планове.
3. Осъществява дейности по възлагане изработването на подробни устройствени планове, специализирани проучвания, анализи, анкети и др. по реда на Закона за обществените поръчки.
4. Дава предложения и организира служебното изработване на нови или изменение на действащи подробни устройствени планове.
5. Обработва административните преписки по разрешаване изработването на подробни устройствени планове и на техни изменения.
6. Обработва административните преписки по одобряване на подробни устройствени планове и на техни изменения.
7. Обработва административните преписки по издаване на визи за проектиране.
8. Обработва административните преписки за издаване на удостоверения за устройствен статут по ОУП на СО.
9. Съгласува съответствието с Общия устройствен план на Столична община на подробни устройствени планове и на техни изменения.
10. Проверява и съгласува съответствието на инвестиционни проекти и техни преработки с действащите подробни устройствени планове и с устройствените правила и нормативи.
11. Дава становища по въпроси от устройственото планиране на главния архитект на Столична община, както и на другите дирекции и отдели в направление „Архитектура и градоустройство“.
12. Проучва заявления, молби, неспешни сигнали и предложения от физически и юридически лица, свързани с промени на Общия устройствен план на Столична община и подготвяне на становища.
13. Проучва заявления, молби, неспешни сигнали и предложения, свързани с проведени обществени обсъждания, във връзка с изработването на нови подробни устройствени планове и на техни изменения и дава предложения за решения по тях на Общинския експертен съвет по устройство на територията.
14. Осигурява участие на експерти в специализираните състави на Общинския експертен съвет по устройство на територията.
15. Осигурява участие на експерти в съвместното решаване на различни проблеми от териториалноустройствен и градоустройствен характер с други поделения на Столична община и с различни държавни органи.
16. Изразява становища, дава препоръки и осигурява участие на експерти при изготвянето на законови и подзаконови актове в областта на устройството на територията.
(4) Отдел „Геодезичен и кадастрални дейности“ има следните функции:
1. Съхранява и поддържа кадастралните и специализираните архиви и предоставя данни от тях.
2. Проучва, изготвя задания и участва при възлагане на геодезични дейности за нуждите на устройственото проектиране и контролира приемането на геодезични дейности.
3. Поддържа наличните кадастрални планове по реда на § 4 от ПЗР на ЗКИР.
4. Издава скици на имоти извън обхвата на влезли в сила подробни устройствени планове и КККР.
5. Издава удостоверения по чл. 54а от ЗКИР.
6. Съгласува проекти с данни от кадастрален план, подземни проводи и съоръжения и нивелетни проекти.
7. Регистрира и съгласува трасировъчни планове на сгради преди събарянето им.
8. Проверява и съгласува съответствието на част „Геодезия“ на инвестиционни проекти и техни преработки с действащите кадастрални карти или кадастрални планове и с изискванията на нормативната уредба.
9. Проучва и дава становища и отговори по заявления, молби, неспешни сигнали и предложения от физически и юридически лица, свързани с кадастрални планове и геодезични дейности по прилагането на подробни устройствени планове.
10. Осигурява и предоставя данни от АГКК.
11.Осигурява участие в специализираните състави на ОЕСУТ и междуведомствени комисии по проблеми на кадастъра.
12. Следи за необходимостта от предприемане на действия съгл. чл. 5 от Закона за геодезията и картографията.
12.1. При необходимост предоставя необходимата документация на компетентната структура (за възлагане, финансиране или изпълняване).
12.2. Води регистър за горните дейности, съгл. чл. 6 от ЗГК.