Чл. 41. (1) Дирекция „Изграждане и ремонт на уличната мрежа“ има следната структура:
1. Отдел „Капиталово строителство“;
2. Отдел „Поддръжка на улична мрежа“.
(2) Отдел „Капиталово строителство“ осъществява следните основни функции и дейности:
1. Разработване на проекти на наредби на Столичен общински съвет (СОС), стратегии, планове, програми и предложения, свързани с изграждане, реконструкция, основен ремонт и рехабилитация на транспортната инфраструктура.
2. Изготвяне на краткосрочни и дългосрочни програми за изграждане, реконструкция, основен ремонт и рехабилитация на пътната инфраструктура и управление на инвестиционни проекти.
3. Възлагане на предпроектни проучвания и инвестиционно проектиране на обекти на транспортната инфраструктура.
4. Разглеждане на Експертен технически съвет на проекти за изграждане, основен ремонт, реконструкция и рехабилитация на обектите от пътната инфраструктура и даване на експертно становище дали проектите са съобразени с изискванията на техническото задание, както и с изискванията на нормативната уредба и заключение относно възможността за изпълнение на разглежданите проекти.
5. Изготвяне на поименни и титулни списъци за включване в инвестиционната програма на обекти на транспортната инфраструктура за изграждане, реконструкция, рехабилитация и основен ремонт.
6. Организиране и участие в комисии по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител за реализиране на обектите на пътната инфраструктура на територията на Столична община.
7. Управление и контрол върху реализацията на обектите за изграждане, реконструкция, основен ремонт и рехабилитация на пътната инфраструктура, включени в инвестиционната програма на Столична община за съответната календарна година.
8. Подготовка на заповеди, свързани с изграждане, реконструкция, основен ремонт и рехабилитация на транспортната инфраструктура. Проверки и контрол по качеството на изпълнение на строителството и разходването на средствата.
9. Участие в държавни приемателни комисии за установяване годността за ползване на обектите от пътната инфраструктура, въз основа на огледа на строежа, направените измервания и изпитвания и съгласно представените документи.
10. Отговаряне на молби, заявления, неспешни сигнали и предложения на държавни институции, предприятия, организации и граждани в областта на пътната инфраструктура.
11. Анализиране на действащата нормативната база в сферата на изграждане и ремонт на транспортната инфраструктура и даване на предложения за изменения и допълнения.
12. Анализиране състоянието и проблемите на транспортната инфраструктура и даване на предложения.
13. Контрол върху реализацията на обектите за изграждане, реконструкция, основен ремонт и рехабилитация на пътната инфраструктура, включени в инвестиционната програма на Столична община за съответната календарна година.
14. Съгласува с АПИ проектите за изграждане и свързване на общинските пътища с републиканските пътища.
15. Подготовка на документи по възлагане на дейности, свързани с проектиране, изграждане и текущ ремонт на транспортната инфраструктура и нейните елементи на територията на Столична община и контрол върху изпълнението им.
(3) Отдел „Поддръжка на улична мрежа“ осъществява следните основни функции и дейности:
1. Участва в разработването на проекти на наредби на Столичния общински съвет, стратегии, планове, програми и предложения, свързани с ремонта и поддръжката на уличната мрежа и съоръженията.
2. Участва в изготвянето на краткосрочни и дългосрочни програми за поддръжка на уличната мрежа и съоръженията.
3. Организира, възлага и контролира дейностите, свързани непосредствено с проектирането, изграждането, управлението, ремонта и поддържането на пътищата. Управление и контрол върху изпълнението на ремонтите и поддръжката на уличната мрежа и съоръженията.
4. Организира поддържането на пътищата съобразно транспортното им значение, изискванията на движението и опазването на околната среда.
5. Участва в комисии по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнител за поддръжка на обектите на пътната инфраструктура на територията на Столична община.
6. Управлява и контролира процеса по изпълнението на ремонтите и поддръжката на уличната мрежа и съоръженията.
7. Подготвя заповеди, свързани с текущ ремонт и поддръжката на уличната мрежа и съоръженията.
8. Организира проверки и контрол по качеството на изпълнение на строителството и разходването на средствата.
9. Изготвя документи по възлагане на дейностите по поддръжка на подземните инсталационни колектори на територията на Столична община и контрол върху изпълнението им.
10. Подготвя отговори на заявления, молби, неспешни сигнали на държавни институции, физически и юридически лица с предмет, относим към областта на транспортната инфраструктура.
11. Анализира нормативната база в сферата на изграждане и ремонт на транспортната инфраструктура и дава предложения за изменения и допълнения.
12. Анализира състоянието и проблемите на транспортната инфраструктура и дава предложения.
13. Обработва необходимата документация и изготвя проекти на заповеди във връзка с правомощията на кмета, съгл. чл. 190, ал. 6 от ЗУТ.
14. Възлага дейностите по поддръжка на предпазните еластични огради и системите за пасивна безопасност на територията на Столична община и контрол върху изпълнението им.
15. Окомплектова получените от дирекция „Сигурност“ протоколи за ПТП, при които е увредено общинско имущество, с документ, удостоверяващ собствеността върху повреденото или унищожено имущество, договор за извършен ремонт на повреденото имущество или за доставка на ново (в случай на унищожаване), количествено-стойностна сметка, констативен протокол, платежни документи за извършено плащане, приемно-предавателен протокол за приемане на работата на изпълнителя и други относими документи, с които се доказват претърпените имуществени вреди за Столична община. Предоставя същите на направление „Правен и административен контрол“.